agge makes a point

De senaste dagarna har jag hängt en del med med min kompis Angelika, och kvinnan har en tendens att ha en hel del kloka saker och säga..
som häromdagen när jag nämnde någonting om att ALLA gör en viss sak (kommer dock inte ihåg exakt vad det var om) och hon berättade att hon hade märkt ett mönster med de flesta människor.
'
När man använder ordet Alla i en mening
(Exempel: Alla har ju sjungit på den låten idag)
så är oftast fallet att den har sett tre människor sjunga den dagen. när man ser en människa göra de så är det inget speciellt, ser man två så är det bara att de har träffat varandra en stund men är de tre så omvandlas plötsligt meningen till alla...

har tänkt på det de här senaste dagarna och hon har fan rätt! nästan varenda en som har använt ordet alla har menat ca tre personer (give or take) och jag finner de otroligt facinerande

Girl knows how to make a point!

Utan vax zäta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0