Dag 4. En stor förändring.

hmm jag har haft en del förendringar i mitt liv men jag tror att den största positiva förändringen var min flytt till fågelsången i åttan. just då kändes det inte så speciellt men efter en tid så inser jag att den har hjälpt mig en hel del med hur jag har utvecklats i mitt umgänge. Jag och min mamma har många gånger diskuterat det och hon har själv sagt att jag blev mycket mer social och gladare efter flytten eftersom jag fick mer chans att umgås med mina vänner. även om norrtälje inte är så stort egentligen så var det alltid ett problem när jag var yngre att alla andra bodde på andra sidan staden och mina föräldrar kunde ju inte alltid skjutsa mig överallt.

Det låter kanske som att flytten är den enda faktorn till att jag har mina vänner idag och det stämmer ju självklart inte men den har bidragit till att jag fick lite mer frihet till att vara mer med vänner eftersom de allra flesta inte bodde mer än en kvart bort. det förenklade hela situationen istället för att jag var tvungen och gå i 45 min varenda gång jag skulle någonstans.

också när jag ser tillbaka på en del av mina gamla barndomsvänner så kan man nästan se ett mönster av problem med familjer, vänner och ibland även droger, jag säger inte att jag själv skulle vara i samma sits som dem om jag hade bott kvar men jag tror inte att mitt liv skulle se ut som det gör idag om jag hade bott kvar.

En ganska liten förändring egentligen men det är den enda där jag faktiskt kan tänka mig hur saker och ting skulle se ut om den inte hade hänt. flytten till sverige är ju en annan sak eftersom jag inte har några minnen av hur livet var där så kan jag bara spekulera.

utan vax zäta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0