Youtube

Som många av mina närmaste vänner vet så är jag en youtube junky. Särskilt när det kommer till typ smink, naglar och kläder men också en del humor. Tycker många av dem har en så mysig personlighet och man lär sig ju en hel del under tiden..
Så lite för skojs skull så tänkte jag göra en lista på mina favoriter som jag prenumerar eller subscribar till

communitychannel
 - Australiens skönaste brud? Nörd in och ut men gud va hon är underbar. Hon har varit känd på youtube ganska länge nu och jag började kolla på henne för några månader sen. hon lägger upp kanske två videos i veckan eller så och jag brukar alltid garva som fan. Min humor all the way

DulceCandy87
 - Hon har nog den galnaste garderoben jag någonsin sett!! En shopoholic och jag tror nästan att det våre farligt och titta på hennes videos för man blir nästan sugen på att spendera egna pengar. Hon finns också på Chictopia.

fafinettex3
 - Grymt söt tjej med en otrolig stil. Hennes smink är ibland lite väl för min egen smak men hon är grymt duktig på det hon gör och har också den sötaste personligheten någonsin!

juliansmith87
 - jag började kolla på denna snubbe när hans "25 things I hate about facebook" kom ut och jag har fortsatt kolla på många av hans videos. Han är regisör och gör korta klipps om typ random saker som typ Iphones och Cool Aid men han gör de så grymt jävla kul.

julieg713 - Jätte söt brud, lite för dramatiskt smink för min smak men hon brukar alltid ta produkter och berätta sina åsikter om dem, typ vad som är bra och vad som är dåligt och om hon rekommenderar det och så vidare.

MakeupByRisa
 - THIS WOMEN IS INSANE! hon är väldigt old school och så men hennes färgkombinationer får mig alltid och reagera för det ser alltid asbra ut men det är oftast färger man annars inte skulle kunna tänka sig att de skulle kunna gå ihop.. hon är awsome!

MakeupByTiffanyD
 - inte direkt en av mina favoriter eftersom jag brukar titta mest för kreativiteten och så men den här tjejen lyckas ta i princip vadsomhelst och få det användbart för varje dag. hon är aldrig galen utan tonar alltid ner allt till vardagsanvändning. hon är väldigt duktig och förklarar oftast väldigt bra.

MakeupGeekTV
 - Jag tror att den här kvinnan är den enda som faktiskt använder youtube som sitt arbete och inte som en hobby, jag menar de flesta är ju makeupartister men hon säljer också sitt smink och så på en hemsida som alltid länkas. men hon ger alltid jätte bra tips och så även om hennes smink brukar vara lite väl dramatikst för min smak.
mayparis - Även om denna inte längre brukar göra videos av någon anledning så känner jag att hon måste komma med. Det var hon (och min kusin) som fick mig att börja med naglar och sånt. tycker hon var jätte bra när hon fortfarande la upp videos men man kan ju fortfarande gå tillbaka och titta
MichellePhan - Höjden av skönhet måste vara denna kvinna. Började väldigt enkelt med en alldaglig makeup video med lite bakgrundsmusik och nu är hon en av youtubes mest subbade gurus och hon har just landat ett kontrakt men Lancome. Hon har också sin egen hudvårdslinje och hennes videos är nog det mest hjälpsamma som finns där ute.
panacea81 Youtubes cinderellastory? joo det skulle jag nog vilja säga, hon började för grymt länge sen med rätt vanliga looks och idag? idag har hon en egen sminklinje, hon är för tillfället på världsturné till olika Sephora (tror jag?) för att promota sin linje... och allt började i hennes sovrum hemma i england?

petrilude
 - Lätt min favoritguru på youtube! Han är en konstnär med smink! vem som än har sett hans halloween videos vet att snubben är sjukt bra, jag fattar inte hur han får det att se så lätt ut heller. Hans personlighet är långt ifrån sockersöt och gullig utan han är mer sarkastisk och allmänt skön. defenitivt ett must see!

RayWilliamJohnson
 - =3 in my heart! Two camels in a tiny car! snubben gör videos där ha kommenterar videos som har blivit stora den veckan. han är så grymt skön

VenetianPrincess
 - The one-woman-show! hon gör parodier på olika låtar som 3 av britney spears eller taylor swift låtar. hon gör alla roller själv (oftast) och sångtexterna skriver hon också själv. Hon är verkligen jätte rolig och titta på.

WHATTHEBUCKSHOW
 - What the buck!? tror han var en av de första personerna jag tittade på bara för humorn? yes i think so men han brukar ta typ kändisskvaller och så berättar han om olika tvserier på tv och så. men med sin highspeed röst och sina ytters gay kommentarer så måste man ju garva. han ä verkligen asskön

xsparkage
 - Bubblig, söt, rolig och också en av mina absolut favorit gurus på youtube. hon var också en av de första jag subbade till. hon ger jätte bra tips och inspirerande looks. defenitivt sevärd!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0