Actions speak WAY louder then words.

hmm läste just artikeln om SD:s dramatiska uttåg ur kyrkan för att de kände sig kränkta av biskopen.
Detta var ju såååklart helt och hålet spontant från SD:s sida och det hade inte planerat något i denna stil innan.

OK! don get me wrong here, jag gillar inte SD men jag accepterar att de finns i riksdagen, det var därför jag inte gick på demonstrationen igår fast jag hade planerat det till en början. Jag har börjat inse att saker och ting inte är så svart och vitt som rasister och inte rasister och visst skulle det vara lätt för mig och säga: NEJ! det ska inte ha någon makt för att de inte representerar alla, men heres the thing. SD representerar en grupp (väldigt liten men det är inte relevant) grupp människor som anser att Sverige behöver en förändring, tror inte majoriteten av SD väljare är så radikala som själva partiet men jag kan se att man gärna vill föra frågan på tal.
Det är inte heller demokratiskt och stänga ute dem även om jag tror att alla partier och statsministern bara gör vad deras väljare vill, demonstrationerna och uttalanden från svenska folket har varit gaaanska glasklara men jag anser fortfarande att det finns bättre sätt att bekämpa dem än att bara mobba ut dem.
Att ett förslag kommer från SD är inte lika med ont, det kan vara totalt harmlöst och vi har ju faktiskt folk i riksdagen som kan och ska granska ALLA förslag.

För att då komma till dagens händelse: WTF!? som sagt jag gillar inte SD och jag tycker egentligen att om någonting så visar det starkt var det står när de bestämmer sig för att gå när biskopen talar om rasism. i smell bullshit. känns lite mediaplay med de hela och jag tror snarare att de vill få sympati mer än att de vill visa var de står.

för om du frågar mig så säger de i princip " nej vi är inte rasister men vi känner oss kränkta när biskopen säger att rasister inte hör hemma i riksdagen"

If it smells, looks and taste like bullshit, then that my friend is bullshit.

Utan vax zäta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0